Warning: Illegal string offset 'name' in [path]/includes/functions.php on line 6439
Kā iesākt zīmēt Shēmas un PCB plates ar Eagle -
+
... 3 11 12 13

thread: Kā iesākt zīmēt Shēmas un PCB plates ar Eagle

  1. #121
    Senior Member
    Jun 2006
    Cēsu novads
    988

    603 izmēru neizmantoju - man personīgi nav komfortabli to lodēt.
    Galvenokārt izmantoju 805 izmēru uz reizēm, kur sanāk lielāka izkliedējamā jauda izmantoju 1206 izmēru. Kādreiz, kad vēl lietoju PCAD izmantoju paštaisītu komponenti, kuru varēja izmantot gan 805 gan 1206 izmēram. Izmēri sekojoši - kontaktlaukumiņi 60x50 mili, ja komponenti novieto vertikāli, 60 ir laukumiņa platums 50 - augstums, attālums satrp laukumiņu tuvākajām malām 45 mili.
    Tagad KiCadā man priekš 805 un 1206 ir atsevišķi, arī paštasīti komponenti. 805 attiecīgi 55x40, attālums starp laukumiņu tuvākajām malām 33,5 mili, 1206 - 70x50, attālums starp laukumiņu tuvākajām malām 76 mili. Celiņi lielākā daļa 10 mili. Plašu lodētājiem iebildumu nav.
    Maza nianse - savulaik "Volburgā" man ieteica sekojošu lietu, pie kuras joprojām pieturos: ja pa vidu starp kontaktlaukumiņiem nav paredzēts vilkt celiņu - vienalga tur atstāt vara slānīti celiņa platumā. Kāpēc? Viņiem ar automātu labāk patīk montēt, ja rezistora/kondensatora vidus ir tuvāk platei. Viņi tur liek plānu līmes slānīti, un, ja apakšā ir tukšums, sliktāk sanāk. Tāpēc man komponentē ir iezīmēta 10 milu plata, nekur nepievienota vara strīpiņa starp kontaktlaukumiņiem.

  2. #122
    Moderator
    Jan 2009
    Rīga
    4,417

    Paskaties jebkurā SMD pretesības datashētā un uzzīmē savu. Lodēju ar rokām. av nekādu problēmu ar 0805. Celiņus gan neriskēju apakšā vilkt (bet varētu). Bišku par šauru priekš mājas kodināšanas.

  3. #123
    Senior Member
    Mar 2011
    1,119

    805 attiecīgi 55x40, attālums starp laukumiņu tuvākajām malām 33,5 mili, 1206 - 70x50, attālums starp laukumiņu tuvākajām malām 76 mili. .
    Tnx! Parovēju - liekas ka būs labi.
    Vai kondensatoriem tādi paši izmēri? Eagle bibliotekā viņi atšķirīgi.
    Paskaties jebkurā SMD pretesības datashētā un uzzīmē savu. .
    Ja ņem vērā datašītos uzrādītās milzīgās detaļu pielaides uzmēros (0805 = 0.2detaļai + 0.2 katram gala kontaktam t.i. sasummējot +-0.6mm=1.2mm!!!), tad tur nekas jēdzīgs nesanāk. Tāpēc lai negudrotu divriteni, labāk uzjautāju tiem, kas ar to biežāk nodarbojas.

  4. #124
    Senior Member
    Mar 2011
    685

    Nuu, var skatīties izmērus, var aŗi ņemt "recommended footprint" - kontaktlaukumu rasējumu, kas bieži vien ir norādīts detaļas datasheetaa vai atsevišķā tam veltītā dokumentā. Mana mazā pieckapeika - pirmkārt, kontaktlaukumus nav vērts taisīt platākus kā detaļu, jo tas ir tiešs solis uz detaļas šķību ielodēšnau. Otrkārt - ja plate paredzēta lodēšanai ar lodāmuru, kontaktlaukumus iesaku taisīt ar noapaļotiem stūriem. Asi stūri labi dzesējas un tajos var būt grūtāk saplūst alvai lodējot un lodējums var sanākt ne ļoti glīts. Plus noapaļotam stūrim var tuvāk celiņu novilkt, ja tas ir kritiski.

  5. #125
    Senior Member
    Jun 2006
    Cēsu novads
    988

    Jā viena izmēra kondensatoriem un rezistoriem man ir vienādi "footprinti". Par stūru noapaļošanu - tā ir viena no lietām, kas PCADā ir uztaisīta labāk kā KiCadā. KiCadā stūru noapaļošnas vietā ir opcija taisīt ovālu kontaktlaukumiņu, kas tomēr nav tas kas taisnstūrveida kontaktlaukumiņš ar noapaļotiem stūriem. Ja ļoti vajag, tad, protams, var uztaisīt jebkuras formas kontaktlaukumiņu darbojoties ar līnijām un riņķiem attiecīgajā vara slānī, bet tad tas pats jāatkarto vēl arī maskas un pastas slānī ar vajadzīgajām nobīdēm, rezultātā sanāk baigais čakars.

+