Warning: Illegal string offset 'name' in [path]/includes/functions.php on line 6439
Netieku galā ar iekārtas remontu, kaut kur zūd spriegums shēmā.
+
1 2 3

thread: Netieku galā ar iekārtas remontu, kaut kur zūd spriegums shēmā.

  1. #1
    Senior Member
    Nov 2013
    Rīga
    102

    Netieku galā ar iekārtas remontu, kaut kur zūd spriegums shēmā.

    Sveikti!



    Pirmo reizi mēģinu uzzīmēt shēmu, tādēļ lūdzu toleranci. Tā ir daļa no videospēļu iekārtas. Ienāk 10V, divu pozīciju slēdzis, seko divi kondensatori, kurus nomainīju, tālāk divi sprieguma regulētāji (7805C, turpmāk SR), kuri pārveido 8-30V uz 5V. Pirms katra SR ieejas ir maza pretestība, kuras vērtību neredzu - tās mazās smd kastīte.

    Problēma tajā, ka iekārta nestrādā. Testējot redzu, ka līdz abiem SR nonāk tikai 2.2V un izejās protams 0. Attiecīgi nekas pat nevar strādāt.
    1. Nomainīju abus kondensatorus. Nekas nemainījās.
    2. Izlodēju abus SR - abiem līdz ieejām nonāk 10V. Tātad pats slēdzis nav beigts.
    3. Ielodēju jaunu, tikai "B" SR atpakaļ - atkal 2.2V ieejā. "A" necentos ielodēt, ja reiz jau ar B ir problēma.

    Acīmredzami kaut ko nesaprotu un skarbi tupīju. Būšu pateicīgs par jebkādu padomu.
     

  2. #2
    Senior Member
    Apr 2007
    2,085

    Tas nozīmē, ka ķēdē, kuru baro B stabilizētais spriegums, ir pārāk liels patēriņš, varbūt pat īsais. Vienkāršs tests būtu pamērīt uz īso B izeju (pret zemi) izslēgtai iekārtai, un pēc tam ieslēgtai iekārtai B izejas spriegumu. Ja tur ir ļoti zema pretestība, jārok tālāk, bet diez vai ar vienkāršu kondensatoru pārlodēšanu kaut kas tur būs līdzams (no kurienes vispār tādas idejas cilvēkiem?)

  3. #3
    Senior Member
    Nov 2013
    Rīga
    102

    Lieliski, paldies karloslv, uzzināju ko jaunu! Biju pārliecināts, ka patērētājs nevar ietekmēt stabilizatora ieeju. Tas maina visu problēmas meklēšanas mērogu.

  4. #4
    Senior Member
    Apr 2007
    2,085

    Neaizmirsti, ka katram sprieguma avotam ir sava iekšējā pretestība (reizēm pat ārējā) - spriegums "sēžas" pie slodzes. Arī tos 10V kaut kas uztaisa, varbūt diožu tiltiņš un transformators, ja tas ir vecs aparāts? Tas gan vairāk jautājums intereses pēc, jo problēma tiešām visdrīzāk jāmeklē patērētājā.


    P.S. Es gandrīz droši domāju, ka mazie SMD sūduki ir patiesībā 100nF kondensatori, bet tas arī nav baigi būtiski šeit.

  5. #5
    Senior Member
    Sep 2013
    239

    Tak uzraksti, kas tā par konsoli, diezgan daudzām shēmas var netā atrast.

  6. #6
    Senior Member
    Nov 2013
    Rīga
    102

    Sega Genesis 1. modelis.

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Nov 2013
    Rīga
    102

    Paldies, Int! Mēģināšu izburties shēmām cauri.

  10. #10
    Junior Member
    Nov 2017
    11

    Būšu pateicīgs par jebkādu padomu.
    Spriežot pēc problēmas apraksta – vispirms pārbaudīt sprieguma kritumu ķēdē no barošanas bloka līdz lineārā stabilizatora ieejai – spriegums uz elektrolīta SR ieejā ir zināms un ir 2,2V. Baroklītī neatkarīgi no tā veida (impulsnieks vai 50Hz transformators) būs elektrolīts – NOTEIKT spriegumu uz tā. Visu darīt pie saslēgtas ķēdes – neko neraustīt un neatvienot un būt pārliecinātam ka pirms SR tiešām ir 2,2V. Ja spriegums pašā baroklītī ir vairāk nekā 7,5V – nomainīt barošanas vadu (biežāk sastopamā problēma, jo vads tiek nemitīgi ņurcīts un tiek zaudēts strāvu vadošās daļas šķērsgriezums – vadītāja (vadeļa) pretestība ņurcījuma vietā kļūst makten liela – un strāva, ko vads spēj vadīt, makten maza).
    Tas ka uz SR ieejā ir 2,2V ir laba pazīme tam, ka viss kas ir aiz SR ir darba kārtībā, jo, ja patērētājos būtu īsslēgums, tad uz SR izejā varētu arī būt 0V, bet ieejā gan būtu ap 7V (nu neesmu praksē vēl sastapis tā uzkonstruētu verķi, ka slodzes īsslēguma gadījumā uz SR paliktu ikurāti tik volti cik nepieciešami lai lineārais SR spētu stabilizēt (2V tipiski 2,5V max).
    Kad būs zināms mērījuma rezultāts – domāsim tālāk.

+